Get Your Own Scroller

Wednesday 31 July 2013

~ Malam Kesepuluh Lebih Hebat Dari MALAM PERTAMA??? ~

Assalamualaikum...
Hurm...Malam Kesepuluh Lebih Hebat Dari MALAM PERTAMA???...Huh...korang klik pown sebab nak tahu apa yang ana nak cite and cakap tentang Title kat atas ni kan...Huh..dasar....Dasar suke baca lah...hehe...Xnak cakap korang pelik2...Bolan posa...xposa xpa ar..hahak...

Hurm sebanarnya yang ingin ana sampaikan itu ialah tentang malam ramadan...Ye lah skunk pown nama bolan Ramadan...xkan korang klik ni saja nak tahu tentang malam pertama???Hhaha...Eh mestilah xkan..sebab korang ni baik...hehe...(poji lebey kot la korang nak kasi wit layaaa ka...mana tau...haha...)

Yang penting Malam...hehe


K back to The Title...Kat FB,kat Instagram and mana2 pon ramai yang dok suruh kejar sepuluh malam terakhir...Sebab apa?sebab 10 malam terakhir itulah di mana ada satu malam tu ia dipanggil Lailatul Qadar...Kenapa???

10 akhir Ramadhan adalah merupakan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Malam-malam ini adalah merupakan malam yang ditunggu-tunggu oleh seluruh orang mukmin. Bulan Ramadhan, Al Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis
Rasulullah s.a.w. di antaranya firman Allah s.w.t.
 Maksudnya :
"Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apa itu Lailatulqadar. Lailatulqadar lebih baik daripada 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka untuk setiap urusan. Malam ini sejahtera hingga terbit fajar".
 Hurm Best x???Hurm k...ana sambung Next Entry...
K Wasalam...

No comments:

Post a Comment

* Macam best ker Entry Nih???
* Comment sket Jom...>
* Nanti owner confirm Comment Back Lah...
*Lillahita'ala...yang baik jer..

Flavour Life Of Islam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...