Get Your Own Scroller

Thursday 18 July 2013

Nescafe Oh Nescafe...

Assalamualaikum...
Hurm tatsat terbaca kat METRO sini...Title ketagih cafein...hurm...ana pown ada case tentang cafein ni..huhu ngeri nak cita bolan2 posa ni...Hurm ritu ana ada beli ice blanded kat cafe depan ofis ana tu huh...tgk ramai ja yang choose nescafe..so ana pown also choose nescafe..(alahai padahal xpernah pown ana sentoh nescafe ni huh...)sebab ana ni alah kowt...

K...Hurm...ana pown minum and xterasa apa,manis pown x apa pown x...maybe dia bt byak2 kot lah ye...So ana gi la tambah lagi sebungkus lagi Nescafe kegemaran anda itu...Kakak ofis da kata jangan nanti pening...huh tanpa rasa apa2..habis ja minum...terasa lah alahai macam xleh nak bangun,pening2 and teroz loya2...huhu...pergi toilet muntah pa suma balik umah malam tu teroz demam...huhu...(nasib badan ku yang alah ngn Nescafe...)

Credit pic Google
Ni petikan dari METRO ONLINE...

Seksa bila ketagih

Pelik bila melihat ada remaja hari ini yang terlalu ketagih minuman kafein. Tidakkah mereka bimbang dengan tahap kesihatan apabila umur meningkat ke fasa senja?

Mungkin sekarang kesan buruk itu belum lagi kelihatan namun bagaimana kesan untuk masa hadapan yang boleh memudaratkan kesihatan jantung dan sistem saraf seseorang itu?

Memang satu penyeksaan ketika mula-mula untuk berhenti daripada mengambil minuman berkafein dan harus mendapatkan sokongan daripada pakar perubatan, ibu bapa, keluarga dan rakan-rakan.

Mereka yang ketagih akan mengalami ‘withrawal ­symptoms’ seperti gejala sakit kepala. Jika tidak tahan dengan rasa sakit itu, penggemar minuman kafein terpaksa ‘rehat seketika ‘ daripada minum kafein.

Alasan keletihan

Keletihan dijadikan alasan utama untuk mengambil minuman berkafein. Terutama apabila penat bekerja seharian dan ingin menghabiskan kerja yang lain di rumah.

Golongan muda akan mengambil kafein untuk menguatkan tenaga sehingga menyebabkan badan akan menjadi lemah keesokannya kerana tidak mendapat rehat yang cukup.

Tidak salah untuk mengambil kopi atau minuman kafein yang lain, namun haruslah dalam kuantiti sederhana yang sesuai dengan penerimaan tubuh badan seseorang itu. Cukup sekadar secawan kopi sehari sudah memadai dan amalkan minuman air kosong yang lebih berkhasiat.

Hurm bagi ana biarlah alah kepada cafein ni dari ketagih cafein kan?
K wasalam...

No comments:

Post a Comment

* Macam best ker Entry Nih???
* Comment sket Jom...>
* Nanti owner confirm Comment Back Lah...
*Lillahita'ala...yang baik jer..

Flavour Life Of Islam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...